Att ha kunder utomlands som inte betalar kan både låta och vara krångligt. Det kan vara svårt och ta längre tid att få betalt men vi har både kunskapen och nätverket som gör det möjligt. Vi underlättar relationen mellan dig och din kund genom att under hela processen föra dialogen om hur vi kan lösa skuldfrågan på ett effektivt och smidigt sätt för alla parter.
Våra medarbetare har en lång erfarenhet och med rätt åtgärd vid rätt tillfälle hjälper vi dig med dina internationella fordringar.
Det är svårare att få betalt av kunder utomlands och det kräver mer erfarenhet. Dels för att reglerna för hur man får och ska agera skiljer sig mellan länder men också för att kulturen spelar roll och det lönar sig att känna den väl. Genom att vara en av grundarna till det internationella nätverket ECA, European Collectors Association, vet vi vilka argument och påtryckningsmetoder som fungerar.
Ja, generellt är det dyrare att driva inkassoärenden i utlandet. I Sverige har vi den summariska processen där vi med myndigheternas hjälp kan se till att folk faktiskt betalar sina skulder. Detta är inte standard i andra länder och därför kan de olika processer som finns tillgängliga i respektive land innebära att kostnaderna är högre. Vi säkerställer alltid att du känner dig bekväm och ger ditt godkännande innan vi går vidare med något som genererar kostnader i ditt utlandsärende. Kontakta oss för mer information om prissättningen för det land du behöver vår hjälp i
Självklart! I vår Kundportal kan du närsomhelst, året om, följa alla dina inkassoärenden. Där hittar du också statistik och rapporter som kan vara bra att ha. Via meddelandefunktionen kan du dessutom närsomhelst ta kontakt med din handläggare om du behöver ställa en fråga eller diskutera ditt ärende
Vi erbjuder utlandsinkasso i merparten av länder. Kontakta oss för att diskutera just ditt behov och vilka möjligheter som finns
Regelverken som styr inkassohantering skiljer sig ofta åt mellan olika länder. Inom EU är mycket styrt via gemensamma direktiv medan det på andra platser gäller helt andra lagar och finns en annan praxis. Genom att ha ett stort nätverk av ombud kan vi som regel hjälpa våra kunder oavsett var i världen man har ett behov, både för att få en bedömning av ärendet och om man önskar hjälp att driva det vidare
I takt med att den internationella handeln har ökat har också fler företag behov av hjälp med att driva in betalningar i utlandet. Det är generellt svårare att få betalt av kunder utomlands, dels för att lagar och regler för hur man får och ska agera skiljer sig mellan länder, men också för att kulturen spelar roll och det lönar sig att känna den väl. Vi har ett stort internationellt nätverk med mycket erfarenhet och hög kompetens som kan hjälpa er att få betalt även i utlandet
Adolf Fredriks kyrkogata 8
111 37 Stockholm
Sverige
Inkasso AB Marginalen är personuppgiftsansvarig och hanterar personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (EU 2016/679). Genom att ange dina kontaktuppgifter kommer de att behandlas av Inkasso AB Marginalen med stöd av berättigat intresse för att kunna komma i kontakt med dig och sparas i högst tre (3) månader.
Läs mer om hur du tillvaratar dina rättigheter och hur Inkasso AB Marginalen behandlar dina personuppgifter