Varje kund har rätt att framföra sina synpunkter och få hjälp om det har uppstått felaktigheter i ärendehanteringen. Inkasso Marginalen vill betona att din synpunkt är av största vikt för oss och vår verksamhet i vårt ständiga arbete för bästa kundupplevelse.
När du vill lämna ett klagomål till oss så är det bra att göra det i rätt ordning. Kontakta oss först på Inkasso Marginalen för att försöka lösa ditt ärende.
Är du inte nöjd efter första steget kan du lämna in ett klagomål till vår Kundombudsman i nästa steg. Kundombudsmannen vill gärna få din synvinkel på situationen och strävar alltid efter att hantera klagomål på ett skyndsamt, sakligt och omsorgsfullt sätt.
När du lämnat in ett klagomål till Kundombudsmannen dokumenteras ditt klagomål. I nästa steg utreds klagomålet och beroende på hur omfattande klagomålet är och hur många avdelningar i koncernen som måste bistå med information kan hanteringen ta olika lång tid. Vi strävar efter att påbörja en dialog inom 14 dagar.
Klagomål hanteras i enlighet med de föreskrifter som tagits fram av Finansinspektionen berörande klagomålshantering, FFS 2002:23.
Skicka ett meddelande via nedan länk för att komma i kontakt med Kundombudsmannen. Beskriv ditt ärende så utförligt som möjligt.
I meddelandet behöver du även ha med något av följande:
- Ärendenummer
- Referensnummer
- Personnummer
Inkasso Marginalen är personuppgiftsansvarig och hanterar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (EU 2016/679). Genom att ange dina kontaktuppgifter samtycker du till att Inkasso Marginalen behandlar dina uppgifter för att komma i kontakt med dig. Läs mer om hur du tillvaratar dina rättigheter och hur vi behandlar dina personuppgifter.