Synpunkter och klagomålshantering​

Inkasso Marginalen klagomålshantering

Varje kund har rätt att framföra sina synpunkter och få hjälp om det har uppstått felaktigheter i ärendehanteringen. Inkasso Marginalen vill betona att din synpunkt är av största vikt för oss och vår verksamhet i vårt ständiga arbete för bästa kundupplevelse.​

När du vill lämna ett klagomål till oss så är det bra att göra det i rätt ordning. Kontakta oss först på Inkasso Marginalen för att försöka lösa ditt ärende.

Är du inte nöjd efter första steget kan du lämna in ett klagomål till vår Kundombudsman i nästa steg. Kundombudsmannen vill gärna få din synvinkel på situationen och strävar alltid efter att hantera klagomål på ett skyndsamt, sakligt och omsorgsfullt sätt.​

Hantering

När du lämnat in ett klagomål till Kundombudsmannen dokumenteras ditt klagomål. I nästa steg utreds klagomålet och beroende på hur omfattande klagomålet är och hur många avdelningar i koncernen som måste bistå med information kan hanteringen ta olika lång tid. Vi strävar efter att påbörja en dialog inom 14 dagar.​

Klagomål hanteras i enlighet med de föreskrifter som tagits fram av Finansinspektionen berörande klagomålshantering, FFS 2002:23.​

Kontakta Kundombudsmannen​

Skicka ett meddelande via nedan länk för att komma i kontakt med Kundombudsmannen. Beskriv ditt ärende så utförligt som möjligt.​

I meddelandet behöver du även ha med något av följande:​
- Ärendenummer
- Referensnummer
- Personnummer​

Inkasso Marginalen är personuppgiftsansvarig och hanterar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (EU 2016/679). Genom att ange dina kontaktuppgifter samtycker du till att Inkasso Marginalen behandlar dina uppgifter för att komma i kontakt med dig. Läs mer om hur du tillvaratar dina rättigheter och hur vi behandlar dina personuppgifter.