Vilka är vi?

Kreditservice Marginalen

Vårt uppdrag är att skicka betalningspåminnelser till kunder med förfallna avier. Målet är att hjälpa de som har tillfälliga betalningssvårigheter att betala sin skuld och undvika att den hamnar hos inkasso.

Kreditservice Marginalen är en bifirma till Inkasso AB Marginalen.

Välkommen till Kreditservice Marginalen 

Vi har förståelse för att livet ibland kommer emellan och att det i vissa perioder kan vara tufft att hantera alla räkningar. Vårt mål är att göra det enklare för dig att komma i fas med dina betalningar och undvika att skulden hamnar hos inkasso. 

Hos Kreditservice Marginalen kan du vara säker på att du erbjuds professionell hantering med respekt för din situation.

Kontakta oss idag om du har frågor eller behöver hjälp - vi finns här för att hjälpa dig!

Varför har jag fått ett meddelande från er?

Om du har fått ett meddelande från oss beror det på att du har en obetald faktura. Vi vill ge dig en möjlighet att hantera din försenade betalning innan den skickas vidare till inkasso.

Har du redan betalat kan du bortse från påminnelsen. Om du får ytterligare påminnelser trots att du betalat behöver du kontakta oss.

Kontakt Kreditservice Marginalen


Öppettider:
Vardagar 09:00 - 17:00


Telefonnummer:

010- 495 1777

Frågor och svar

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren om Kreditservice Marginalen

Varför får jag en påminnelse trots att jag har Autogiro?

Du som betalar ditt lån med autogiro måste säkerställa att det finns tillräckligt med pengar på kontot den dagen då betalningen ska genomföras. Saknas det tillräckligt med pengar på kontot så genomförs inte betalningen och du måste betala manuellt istället. Betalar du inte i tid får du en påminnelse om det.

Vad gör jag om jag inte kan betala nu?

Kan du inte betala din faktura är det viktigt att du hör av dig till oss så snart som möjligt.

Du når oss på telefonnummer 010 - 495 1777. Våra öppettider är helgfria vardagar 9 - 17.

Varför har jag fått en betalningspåminnelse?

Har du fått en betalningspåminnelse från oss beror det på att vi inte har fått in din betalning i tid. Har du redan betalat kan du bortse från påminnelsen. Får du ytterligare påminnelser trots att du betalat behöver du kontakta oss.

Jag har betalat, hur lång tid tar det innan den registreras?

Har du gjort din betalning kan du känna dig lugn och vänta 2-3 arbetsdagar. Det är vad det tar för en betalning att registreras hos oss. Du kan se status på din betalning genom att logga in på ditt konto hos Marginalen Bank.